תאכלו לאט יותר ותרדו במשקל מהר יותר!


אולגה סמיונוב


מחקרים מצאו כי אנשים הסובלים מהשמנה אוכלים מהר יותר מאנשים רזים2,1.

אכן, למעלה מעשרים מחקרים הצביעו על כך שאכילה מהירה קשורה באופן מובהק בצריכה גבוהה יותר של קלוריות3. כך למשל, באחד המחקרים4 נימצא כי אכילה בקצב איטי יותר מורידה את כמות הקלוריות הנצרכות בארוחה, בממוצע של כ 70 קלוריות לארוחה. ממצא מעניין נוסף שעלה מהמחקר הוא שאכילה איטית יותר מעלה את תחושת השובע, וזאת למרות שפחות קלוריות נצרכו באותה ארוחה. משמע, אם נאכל לאט, נצרוך פחות קלוריות ונרגיש שבעים יותר!

איזה שינוי 70 קלוריות לארוחה יכולות לחולל? אומנם אנחנו יכולים לחשוב שלא מדובר בכמות גדולה של קלוריות, אבל כיוון שאנחנו אוכלים מספר ארוחות ביום, מספר הקלוריות שניתן לחסוך בעזרת אכילה איטית יכול להגיע למאות קלוריות מדי יום! מספיק שתאכלו לאט שלוש ארוחות ביום, ותחסכו לעצמכם כמות קלוריות שוות ערך למשולש פיצה, או 3-6 סוכריות, מדי יום! מי שצורך אפילו 100 קלוריות מיותרות ביום עלול לעלות 4-5 ק"ג מיותרים מדי שנה!עבור אנשים אלו, אכילה איטית יכולה להוות פתרון יעיל לירידה במשקל, ללא דיאטה.


כיצד ניתן להאט את קצב האכילה?

ראשית מומלץ לאכול ללא הסחות דעת (כגון, טלוויזיה, משחקי מחשב וכו'). 

מומלץ להשתמש בסכו"ם קטן יותר. כך למשל, במקום לאכול עם כף, לאכול עם כפית. זה אומנם יכול להישמע מוזר, אולם באופן זה הביסים הופכים לקטנים יותר. אחד המחקרים שצוטטו במאמר זה, הקטין את גודל הביסים באופן זה, ואכן אנשים צרכו פחות קלוריות.

מומלץ ללעוס כל ביס בין 20-30 פעם.  בהקשר זה מעניין לציין כי הרמב"ם המליץ בזמנו ללעוס ל"ב פעמים, דהיינו 32 פעם, לפני בליעה.

מומלץ לתרגל אכילה מודעת (מיינדפולנס).

אחד הנושאים שזוכים להתייחסות במסגרת טיפול בשיטת EFT טאפינג לירידה במשקל, הוא אכילה אינטואיטיבית ואכילה מודעת. EFT טאפינג הינה שיטה פסיכולוגית המבוססת על מחקר מדעי, שנמצאה יעילה לירידה במשקל ללא דיאטה וללא גיוס כוח הרצון.


לפרטים נוספים על השיטה EFT טאפינג לירידה במשקל, לחצו כאן או התקשרו: 0524586581

אולגה סמיונוב הינה פסיכולוגית, מומחית לירידה במשקל ללא דיאטה נוקשה וללא גיוס כוח הרצון.



https://www.nature.com/articles/0802425

https://www.jstage.jst.go.jp/article/jea/16/3/16_3_117/_article/-char/ja

https://academic.oup.com/ajcn/article/100/1/123/4576445

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S000282230800518X

http://www.publichealth.hscni.net/sites/default/files/100%20Calories%20Leaflet%2012_16.pdf