האם גם אתם משמינים כתוצאה מלחץ נפשי? על הקשר בין הלחץ הנפשי לעליה במשקל

אולגה סמיונוב

החיים המודרניים מזמנים לנו לחץ נפשי כרוני. אנחנו כל הזמן במרדף להספיק את כל מה שנימצא על סדר היום. עבודה, חיי משפחה, פיתוח עצמי. לכל אלו מתווספים הלחצים שמקורם בעומס בכבישים, במצב הביטחוני, בדאגות הכלכליות ועוד ועוד.

כאשר אנחנו נמצאים תחת לחץ נפשי, הדבר מתבטא בגוף בעליה בהפרשות הורמון הלחץ- קורטיזול ובעליה בהפרשות האינסולין. רמות גבוהות של הקורטיזול והאינסולין, מביאות לעליה במשקל. הדבר מתרחש במספר רבדים:

1. הצטברות השומן הבטני: רמות גבוהות של הקורטיזול והאינסולין מביאות לייצור מוגבר של סוכר הגלוקוז בגוף. כיוון שתאי השומן בבטן רגישים להורמון הקורטיזול ולאינסולין, סוכר זה הופך לשומן הבטני.

2. תחושת רעב ותיאבון מוגברים: רמות גבוהות של הורמון הקורטיזול מעוררות בנו תחושת רעב ותיאבון מוגברים, ומכאן לאכילה מוגברת, בעיקר של מזונות עתירי פחמימות.

3. עייפות ואכילה מוגברת: רמות גבוהות של קורטיזול מביאות לתחושת עייפות. תחושה זו מביאה לאכילת יתר במטרה להעלות את רמות האנרגיה (מה שבד"כ לא עוזר, כי העייפות נובעת מהלחץ הנפשי) ובמטרה להרגיע את עצמינו.

כאשר אדם שחווה רמות גבוהות של סטרס, ועולה בגלל זה במשקל, שם לב לכך שהוא עלה משמעותית במשקל, הדבר כשלעצמו גורם לו ללחץ נפשי, מה שמעלה עוד יותר את רמות הקורטיזול בגוף. אזי, יש כאן מערכת, שבשלב מסוים עלולה להזין (תרתי משמע) את עצמה.

כיצד ניתן לעצור את השרשרת "לחץ נפשי -> עליה ברמות הקורטיזול והאינסולין -> עליה במשקל"? לשם כך דרושה שיטה שתטפל במקור הבעיה: התגובה הפיזיולוגית ללחץ. השיטה הפסיכולוגית המהפכנית EFT טאפינג נימצאה יעילה לביטול התגובה הרגשית והפיזיולוגית ללחץ, לכן היא מנטרלת את השרשרת הנ"ל, ומעודדת ירידה במשקל ללא דיאטה. 

EFT טאפינג הינה שיטה המבוססת על מחקר מדעי. השיטה יעילה לנטרול התגובה הפיזיולוגית ללחץ נפשי ולירידה במשקל. מחקר שנערך ע"י ד"ר דוסון צ'ורץ', מצא כי שעה אחת בלבד של טיפול ב EFT טאפינג הורידה את רמות הקורטיזול בממוצע ב 24%. בקבוצות הביקורת, שכללה קבוצה שעברה טיפול פסיכולוגי קלאסי בדיבור, וקבוצה שלא עברה שום טיפול, לא נימצאה ירידה משמעותית ומובהקת ברמות הקורטיזול. 

מחקר שנערך ע"י הפסיכולוגית, ד"ר פטה סטפלטון, מצא כי EFT טאפינג הינה שיטה יעילה לירידה במשקל.

לפרטים נוספים על השיטה EFT טאפינג לירידה במשקל, לחצו כאן או התקשרו: 0524586581

הכותבת הינה פסיכולוגית, מומחית לירידה במשקל ללא דיאטה נוקשה וללא גיוס כוח הרצון.