המדע מאחורי ההצלחה של EFT טאפינג image
EFT טאפינג הינה שיטה פסיכולוגית מהפכנית, שהוכחה מדעית כיעילה לשחרור מכמיהה למאכלים עתירי קלוריות ושומן, ולירידה במשקל, ללא דיאטה וללא גיוס כוח הרצון. 

מחקרים נוירופסיכולוגיים שנערכו ב Bond University מצאו כי EFT טאפינג, משפיע על המוח שלנו באופן כזה שמאפשר לנו לרזות, מבלי לגייס תמידית את כוח הרצון וללא דיאטה נוקשה.

כיצד? הסוד טמון בכך שטאפינג מאזן את רמות ההפעלה של המערכת הלימבית במוח.
הדבר בעל יתרונות אדירים לירידה במשקל:
 
1. ניטרול הכמיהה למאכלים המעודדים עליה במשקל.
הקושי של רבים "לעמוד בפני הפיתוי" של מאכלים המעודדים עליה במשקל, משתקף במוח ברמות הפעלה גבוהות של המערכת הלימבית, כתגובה לאותם מאכלים. כיוון שטאפינג מאזן את הפעילות של המערכת הלימבית, בכך הוא גם מוריד ואף מנטרל את ההשתוקקות למאכלים אלו. מחקר שנערך באוניברסיטת בונד מצא כי טאפינג סייע לאנשים להשתחרר לחלוטין מההשתוקקות למאכלים שהם אהבו והשתוקקו להם לפני הטיפול. יותר מזה, התוצאות המדהימות, השתמרו לאורך זמן, במעקב שנערך כעבור שנה, נימצא שרוב המשתתפים במחקר שכחו לחלוטין מהמאכלים שהשתוקקו להם לפני הטיפול, מאז לא אכלו אותם כלל וירדו משמעותית במשקל! כל זאת ללא גיוס כוח הרצון וללא דיאטה!
בהתאם לכך, לאחר טיפול טאפינג, לא יהיה לכם עוד צורך להילחם ברצון לאכול שוקולד (או כל מאכל עתיר קלוריות אחר), פשוט כי תפסיקו לחוות רצון או דחף לאכול אותו, הישג שיישמר לאורך זמן.
וזה לא הכל!
 
2.שחרור מתגובה גופנית ללחץ, תגובה המעודדת עליה במשקל ומקשה על הרזיה.

המערכת הלימבית היא זו שמגיבה לגירויים מלחיצים. בחיי היומיום כולנו חשופים ללחץ (עומס בכבישים, לחץ בעבודה או בלימודים, משפחה ועוד), מה שמביא לעליה ברמות הפעלת המערכת הלימבית, וגורר תגובה פיזיולוגית ללחץ שמאופיינת ב:
 
א. תיאבון, רעב ואכילה מוגברים.
ב. הצטברות של השומן הבטני.

ג. קבלת החלטות לא אידאלית.
ד. עיכול לקוי ועייפות.  

מחקרים פסיכולוגיים, כולל מחקרי דימות מוחי (fMRI), מצאו כי טאפינג שולח מסר מרגיע למערכת הלימבית ומוריד את התגובה הפיזיולוגית ללחץ, ובכך, מרגיע אותנו, ומבטל את התגובה הפיזיולוגית המעודדת עליה במשקל.
 
3. שחרור מאכילה רגשית.

צריכת מאכלים עתירי פחמימות מעלה זמנית את רמת הורמוני האושר במוח ובכך מקילה על רגשות שליליים (אך גם מביאה לעליה במשקל). נימצא כי הינה שיטה יעילה לטיפול ברגשות שליליים, ביניהם חדרה, לחץ נפשי (סטרס), ודיכאון, ולכן שיטה זו מסייעת להשתחרר מהאכילה הרגשית.
 
בהתאם לכך, אחרי טיפול טאפינג תרגישו רגועים יותר, תגיבו פחות לגירויים מלחיצים, תוכלו לקבל החלטות טובות יותר, ולא תשתוקקו עוד למאכלים עתירי קלוריות ושומן, והגוף שלכם יקטוף את הפירות.