צורכים משקאות דיאט? מחקרים מזהירים: זה משמין ומזיק!

אולגה סמיונוב


במציאות שבה פחית של משקה קל מכילה כ 8-10 כפיות סוכר, רבים בוחרים לשתות משקאות דיאט, דהיינו משקאות הממותקים בממתיקים מלאכותיים ובעלי ערך קלורי נמוך. המניע לצרוך משקאות דיאט הוא לרוב ירידה במשקל/ מניעת השמנה או החשש מפני סכרת.

מחקרים חדשניים שנערכו במכון וייצמן מצאו כי צריכת משקאות דיאט, עלולה דווקא להזיק. המחקר מצא כי צריכת משקאות דיאט, הן בקרב אנשים רזים והן בקרב אלו הסובלים מהשמנת יתר, מעלה את הסיכון לאי סבילות לסוכר גלוקוז, לסוכרת מבוגרים ולמרכיבים אחרים של תסמונת מטאבולית.

מחקרים אחרים שנערכו, הצביעו על הקשר בין צריכת ממתיקים מלאכותיים לעליה במשקל.

מכאן, שמשקאות דיאט אינם מהווים תחליף הולם למשקאות עתירי הקלוריות, וככל הניראה דווקא מעודדים השמנה ומגדילים את הסיכון לסוכרת.

אם כך, מה ניתן לעשות?

מומלץ להשתחרר לחלוטין מההשתוקקות למשקאות קלים ובהתאם לכך, מהצריכה שלהם או של תחליפיהם דלי הקלוריות. במקום זאת, נכון להזין את הגוף במים. כיצד לעשות זאת מבלי לגייס את כוח הרצון ומבלי להתפתות למשקאות המוכרים והאהובים? בעזרת השיטה הפסיכולוגית המהפכנית EFT טאפינג. מחקרים פסיכולוגיים פורצי דרך שנערכו באוניברסיטת בונד, מצאו כי ניתן להשתחרר לחלוטין מהכמיהה למשקאות עתירי קלוריות, ואף לרדת במשקל, ללא דיאטה נוקשה וללא גיוס כוח הרצון. EFT טאפינג הינה שיטה המאזנת את הפעלת החלק במוח שניקרא "האמיגדלה". הרעיון הוא, שכאשר אנחנו חושבים, מדמיינים, רואים או מריחים משקה אהוב, הדבר מביא לעליה ברמות הפעלת האמיגדלה במוח. הדבר משתקף בחוויה שלנו בכמיהה עזה לצרוך מאותו משקה. לכן, לרוב האנשים כל כך קשה לעמוד בפני פיתויים ולהתמיד בדיאטה. EFT טאפינג היא שיטה שמאזנת את פעילות האמיגדלה, ובכך היא מורידה ואף מנטרלת את ההשתוקקות למשקאות אלו. מחקר שנערך באוניברסיטת בונד, מצא כי EFT טאפינג סייע לאנשים להשתחרר לחלוטין מההשתוקקות למאכלים ומשקאות שהם אהבו והשתוקקו להם לפני הטיפול. יותר מזה, התוצאות המדהימות, השתמרו לאורך זמן, ובמעקב שנערך כעבור שנה, נימצא שרוב המשתתפים במחקר שכחו לחלוטין מהמאכלים והמשקאות שהשתוקקו להם לפני הטיפול, מאז לא צרכו אותם וירדו במשקל! כל זאת ללא גיוס כוח הרצון וללא תחושות קיפוח!

 

לפרטים נוספים על השיטה EFT טאפינג לירידה במשקל, לחצו כאן או התקשרו: 0524586581

 

הכותבת הינה פסיכולוגית, מומחית לירידה במשקל ללא דיאטה נוקשה וללא גיוס כוח הרצון.